11 Ekim 2012 Perşembe

Acı (Pieta)

(Yazı filmin konusuyla ilgili bilgi içermektedir).

 
Acı, Kim Ki Duk filmlerinin alıştığımız türde, her türlü şiddeti net bir şekilde perdede gösterdiği bir film. Tarz açısından, yönetmenin filmografisine sadık kaldığı açık.

Gang Do kimsesi olmayan, tefeciler için çalışan, acımasız bir karakter. Esnafa, geri ödemesi zor olan paraları vererek her geçen gün için yüksek oranda faiz uygular. Borçlarını ödemeleri içinse getirdiği öneri, uzuvlarına zarar vererek sigortadan para aldırmaktır. Filmin başından itibaren Gang Do’nun borçlarına karşılık esnafın hesabını nasıl kestiğini izleriz. Gang Do, bir dükkanın kapısında belirir, yalvaran esnafın cezasını keser ve gider. Diğer sahneye geçişte çığlıklar vardır ve biz acıyı hissederiz.
 
Bir kadın Gang Do’yu izler ve onun annesi olduğunu, kendisini affetmesini söyler. Gang Do, bunu asla kabul etmez; ancak kadın ısrarlıdır. Kadın, onun gittiği yerlere peşinden gider, evine girip temizler, ona yemek yapmak ister ve onun tüm eziyetlerine katlanır. Gang Do, sonunda ikna olmuştur. Kadına gün geçtikçe bağlanır.

Filmin orijinal ismi Pieta, çarmıhtan indirilmiş İsa’nın ölü bedenini kucağında tutan Meryem Ana heykelidir. Filmin tanıtım afişlerinden birinde Gang Do ve sözde annesinin de aynı pozu bulunur. 

Heykelin hikâyesi, acılarından kurtulup huzura kavuşan İsa’nın bedenini, genç ve güzel Meryem’in izleyiciye sunması ve bunu yaparken de gözlerini yere düşürmüş olmasıdır. İsa, çarmıhtaki acılarından kurtulmuştur. 

Filmin ilk yarısında Gang Do’nun zalimliğine tanık oluruz, annesi ortaya çıktıktan sonra işi bırakıp kendisini sadece annesine bırakır. Kadının tek amacı, diğer esnaflar gibi borcu olup da sakat bırakılan oğlunun intikamını almaktır. Oğlu intihar etmiştir ve kadın her gün onun acısını yaşar.

İkinci yarıdaysa kadının annesi olduğuna inanan Gang Do, merhamete teslim olmaya başlar. Kadın, amacına ulaşmıştır. Gand Do’nun da artık bir ailesi vardır ve ona bir şey olursa acı çekecektir. Gang Do, kaçırıldığını sandığı annesinin peşine düşer ve daha önce şiddetine maruz kalan esnafları bulur. Böylelikle onların “yeni yaşamlarıyla” yüzleşir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder