20 Eylül 2012 Perşembe

Filmekimi 2. Kez İzmir’de


Birkaç gün önce Filmekimi, İzmir programını açıkladı. Filmekimi’nin bu yılki gösterimleri, 5-7 Ekim tarihlerinde Karaca Sineması’nda yapılacak. Bilet satışlarına 22 Eylül’de, Biletix sitesinde ve satış noktalarında başlanacak. Ayrıca biletler, 1 Ekim’den itibaren Karaca Sineması’ndan da alınabilir. 

Bilet fiyatları indirimli 8 TL, tam 10 TL; ancak buna Biletix’in  “hizmet bedeli”ni de ekleyin. Biletlerimizi sinemadan alırsak hizmet bedeli ödemiyormuşuz. (Bir de Vodafone FreeZone sponsorluğunda, festival kapsamındaki 2 film için kullanılabilecek “1 bilet alana 1 bilet bedava” kampanyasından  yararlanılabiliyormuş).
İzmir’de gösterimi yapılacak filmlere gelirsek… Bu seneki programda ortalama bir festival izleyicisinin bekleyip de görebileceği her türlü film var. Kim beklemezdi ki Haneke, Kim Ki-Duk, Palma ve Bertolucci İzmir programına dahil olmasın! Bu açıdan hiç riske giremeyeceğimiz bir program var karşımızda. Bu durum beni pek de memnun etmedi. Film festivali demek, biraz da macera demek… Karşıma hiç bilmediğim bir kültürün, yönetmenin, oyuncunun, hikâyenin çıkması ve yeni dünyaları keşfetmek, demek.

Gösterime girecek filmler ve gösterim programına buradan  buradan bakabilirsiniz. İzmir programına dahil olduğuna en sevindiğim film Tepelerin Ardında/Cristian Mungiu. Bu filme karşı beklentim yönetmeninin önceki filminden dolayıdır. 4 Ay 3 Hafta 2 Gün’deki o akıcı anlatımın sahibinin bu filmde neler yaptığını merakla bekliyorum (Bahsi geçen filmle ilgili eski bir yazımı okumak isterseniz işte burada ).

2 yorum:

  1. Risksiz demişsin ya en azından iyi bir seçki olmuş, ben daha Ankara programına bakmadım. Umarım üzmezler.

    Bir de yorumlardaki kelim dogrulamasını kaldır bence, tam zulum oluyor :)

    YanıtlaSil
  2. Onu, "kelim" neydi ki diye düşünmemek için yaptım aslında; ama gördüm ki işe yaramamış:)

    Ankara da iyi. Bizimkinden çok farklı. Bize koymadığı filmleri, sizin programa koymuş. Kim Ki-Duk var sizde de.

    Bizim programdan memnunum; ama doğru dürüst sanat ya da bağımsız film gelmeyen İzmir'e bile yukarıda bahsini geçirdiğim yönetmenlerin filmi bir şekilde geliyor; ama diğer filmler ancak sonradan DVD'si çıkarsa...

    YanıtlaSil